A kitűzött cél:
A Kedvesház Kollégiumba járó hátrányos helyzetű gyerekek táncművészeti és képzőművészeti ismereteiket bővíthettük a szervezett foglalkozások által és a meghívott művészek segítségével. A 2 napos tanulmányút szervezése keretében megismerkedhettek más táncosokkal és láthattak egyéb ötletes képzőművészeti alkotásokat, ezáltal fejlesztve a kreativitásukat, fantáziavilágukat.
Események időrendben:
Tárgyiasult eredmények:
A fellépések szervezésével a gyerekek önbizalma nőtt, önértékelésük fejlődött. Különösen nagy hatást váltott ki a gyerekekből a kétnapos tanulmányút, ugyanis nagy mennyiségben voltak láthatóak a képzőművészeti és népművészeti alkotások, valamint felemelő érzés volt a több száz főből álló táncoló tömeggel együtt mozogni a Papp László Sportaréna küzdőterén.
A képzőművészeti foglalkozáson több, ajándéknak szánt tárgy is készült, mint a praktikus zsebkendőtartó, amely filcből készült pelenkaöltéssel. Ezáltal a varrás egyik alapvető formáját tanulhatták meg, melyet a hétköznapok során is alkalmazni tudnak. Fából készült karácsonyi díszek készítése festéssel és lakkozással. Gyöngyfűzési technikák elsajátítása során nyaklánc, gyűrű készült. A kosárfonás és a szövés alapismereteit elsajátítva készítették a kosarakat és kis szőtteseket.
A táncfoglalkozásokon tanult koreográfiát az Idősek Világnapja alkalmából bemutathatták a helyi Szociális Központban, mely nagy sikert aratott.
A kétnapos tanulmányút célja a Budapesten a Papp László Sportarénában megrendezett Országos Táncház találkozón való részvétel volt, ahol a képző- és népművészet remekei, valamint a néptánc mesterei jelentek meg. Mindez különösen nagy hatást váltott ki a gyerekekből, ugyanis nagy mennyiségben voltak láthatóak a képzőművészeti és népművészeti alkotások, valamint felemelő érzés volt a több száz főből álló táncoló tömeggel együtt mozogni a Papp László Sportaréna küzdőterén.
Múzeumpedagógiai foglalkozás keretében a Sóstói Múzeumfaluba látogattunk el, ahol a gyerekek megismerkedhettek a szövés technikájával, a régi eszközeivel (szövőszékek). Mindenki egyszerű szövőkeret segítségével elkészíthette saját szőttesét.
Az események fotói a közösségi oldalunkon találhatóak.
https://www.facebook.com/Kedvesh%C3%A1z-360169894079969/?ref=aymt_homepage_panel
Az iskolában megszűnt a lemorzsolódás, minden kedvesházi gyerek továbbtanul, többen érettségit szereztek.
Csökkent a helyi társadalomban az előítéletesség a romák iránt.
Pozitívan változott szülőknek az iskolához, a tanultsághoz való viszonya. (Erősödött motivációjuk, kitörési aktivitásuk, szülői kompetenciájuk, a munka világában való érvényesülési törekvésük).
A Kedvesházban felnőtt gyerekek szülőkként „kedvesházi értékek” szerint nevelik gyerekeiket, küzdőkké váltak, dolgoznak, a munka világában akarnak érvényesülni.
A programból kinőtt Kedvesház-pedagógia országosan is elismert a pedagógusok körében. Több mint 4000 pedagógus végezte akkreditált továbbképzéseinket, száznál is több óvodában, iskolában alkalmazzák a Kedvesház-pedagógia módszereit a roma/hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelésében, a szülőkkel való kapcsolat kiépítésében.
Magyarország Kormánya, a program alapítóját 2012-ben "Nemzetiségekért Díj"-ja tüntette ki.